Haberler

ÇEVRE DOSTU OKUL PROJESİ

İstanbul'da "Çevre Dostu 1.000 Okul" projesi kapsamında her ilçeden bir okul belirlendi. 39 ilçeden 39 okul seçildi. Sultangazi ilçesinden de okulumuz Çevre Dostu Okul unvanı alarak çalışmalara başladı. İlk olarak Çevre Dostu Okul logusu oluşturuldu. Daha sonra atık yağ konusunda da özgün logo çalışmaları yapıldı. Doğal kaynakların hızla tüketildiği ve kullanılamaz hale geldiği, iklim krizinin tehlikeli yüzünü gösterdiği bir dönemde çevre bilinci gezegenimizin geleceği için son derece önemlidir. Bu bilinci öğrencilere aşılama düşüncesi ile yola çıkıldı. Okulun imkânlarını kullanılarak âtıl durumdaki malzemelerden sıfır atık kütüphanesi, kedi evi, kuş evi, sıra, masa, anaokulu tefrişatı gibi birçok üretim gerçekleştirildi. Okul bahçesinde okulumuz idarecileri, öğretmenlerimiz ve öğrencilerimiz tohumun, bitkinin ve ağacın öneminin kavratılması için toprağı çapalayıp hazır hale getirdiler. Tohumları toprak ile buluşturdular. Büyüyen çilek fidelerini, nar ağacı, armut ağacı ve vişne ağacını incelediler. Böylelikle öğrencilerimizin doğaya, çevreye karşı bakışları ve farkındalıklarının gelişmesine katkı sağlanması amaçlandı. Öğrencilerimize "Çevre Dostu Okul" kapsamında farkındalık oluşturmak amacıyla güneş enerjisi paneli, rüzgâr gülü ve yağmur suyunu biriktirilmeyle ilgili güzel çalışmalar yaptırıldı. Bu tasarlanan çalışmalar okulumuzun fuaye alanında diğer  öğrenci ve velilere sergilendi. Atık Pil, Atık Kağıt ve Atık Yağ Toplama  Projesi:   Atık pil, atık kağıt ve atık yağ projesinde ise öğretmen ve öğrencilerimiz yoğun çaba sarfettiler. Logomuz belirlendi.  Yaptıkları çalışmalarda edindikleri tecrübeleri öğretmenlerimiz şu sözleriyle ifade ettiler. Aysun IŞIK (2 / C Sınıf Öğretmeni): Atık pil ve atık kağıt toplama projesi öğrencilerde çevre duyarlılığı oluşturdu. Öğrenciler bitmiş pillerin doğaya bırakıldığında ne büyük zararlara yol açtığının farkında oldular. Abdullah ÇUR (2/H Sınıf Öğretmeni): Atık kağıtların tekrar kullanılması ormanların korunması açısından ne kadar önemli olduğunu fark ettiler. Öğrencilere çevre ile ilgili farkındalık oluşturmak amacıyla okulun panolarına afişler hazırlatıldı. Nurçin KAYA (4 / G Sınıf Öğretmeni): Atık yağ toplama projesi   sayesinde öğrencilerde çevre duyarlılığı geliştirildi. Öğrenciler geri dönüşümün önemini kavradılar. Bu projede çok istekle çalıştılar. Çok emek harcadılar. Okula getirdikleri atık yağların dönüştürülerek ülkesine ve çevresine sağlayacağı katkılar hakkında bilgi sahibi oldular.     Okul bahçesinde kedi evi ve okulun belirli yerlerine kuş evleri yapılmıştır. Öğrenciler kedi ve kuşların beslenmesi için gönüllük esasına göre görev almışlar bu da onların sorumluluk bilincinin gelişmesine katkı sağlamıştır. Ayrıca öğrencilerimiz canlıların yaşam alanlarını temiz tutmayı öğrenmişler.  

Devamı

Dünya Çocukları Oyunda e-Twinning Projesi

Projemizin amacı teknolojinin gelişimiyle beraber ekran bağımlısı olan çocukları dünya oyunlarıyla tanıştırarak oyunun evrenselliğine vurgu yapmaktır. Bu projede dünyanın farklı ülkelerindeki çocuk oyunlarını bir araya getirerek oyunun ortak bir dil olduğunu göstermeyi amaçlıyoruz.

Devamı